Het Begin van BooART
BooART is ontstaan vanuit ons schoonmaakbedrijf BoodeGraaf rond 2006. Terwijl we schoonmaakdiensten leverden aan een klein Amsterdams restaurant, merkten we op dat de schilderijen aan de muren een opfrisbeurt nodig hadden, het waren ook al sinds jaren dezelfde werken, en werden met de tijd steeds minder opvallend. De vaste klanten zagen ze niet eens meer hangen. Tijd voor wat meer dynamisme en variatie dus. Met de lente in aantocht leek het ons dan ook een goed idee om de ruimte een kleurrijke facelift te geven.
Gelukkig wisten we dat een bevriende buurman prachtige Popart schilderijen maakte maar daar eigenlijk weinig mee deed. Dit maakte van hem ineens de perfecte kandidaat om ons idee concreet uit te voeren. We vroegen meteen aan de restauranthouder of er interesse was om deze schilderijen op te hangen in plaats van de meer stoffige, minder kleurrijke werken.
En zo geschiedde, De eerste BooART expositie was een feit. De mooie schilderijen verkochten goed, en zelfs Schotse toeristen kochten een werk, wat ons nog meer motiveerde om verder te gaan. Dit was een interessant concept. Een win-win voor alle betrokken partijen, en dus meer dan de moeite waard om dit op een grotere schaal uit te rollen.
Samen met een goede vriendin bedachten we het plan om BooART op te zetten. Met een tomeloos enthousiasme schreven alle 4- en 5-sterrenhotels in Amsterdam aan, en ja hoor, heel snel ontvingen we de eerste positieve reacties. Al snel konden we exposities in deze hotels organiseren.
Dankzij de nieuwe expositielocaties konden we veel kunstenaars een platform bieden om hun werken aan een groot en internationaal publiek te tonen. In die tijd was HYVES, als pionier van de social media een fantastische manier om kunstenaars te bereiken. Onze oproep om te exposeren resulteerde in een overweldigende respons, wat ons motiveerde om door te gaan met dit unieke project. Het werd ons steeds meer en meer duidelijk dat er een grote vraag was van kunstenaars om met hun werk naar buiten te komen, en dat er ook heel wat locaties waren die daar heel graag aan meewerkten. Ons BooART project bleek de ideale schakel te zijn om deze partijen te verbinden.
Vandaag de dag verzorgen we kunstexposities op ongeveer 40 locaties in Europa waar we al met honderden kunstenaars konden exposeren. Kunstwerken werden over de hele wereld verzonden. Ook hebben we samen met kunstenaars werken bezorgd bij klanten in binnen en buitenland en vele mooie verhalen gecreëerd. Want ook de eindklant maakt deel uit van het project. Kunst wordt toegankelijker gemaakt en de drempel om met kunst in contact te komen wordt steeds kleiner, waardoor de doelgroep aan kopers steeds groter wordt.
Onze filosofie is altijd geweest; “Groeien doen we samen “, en daarom werken we steeds verder aan nieuwe ideeën, concepten, … We blijven bij de les en gaat mee met de tijd. We volgen digitale en andere evoluties op de voet, en bieden antwoorden aan alle uitdagingen die we op ons pad tegenkomen.
Naar De Toekomst
Onze nieuwste ontwikkeling is bijvoorbeeld de creatie van een grote digitale shoppingmall, waar alle vormen van creativiteit te vinden zijn. Hiervoor ontwikkelden we een totaal nieuwe en interactieve website. Iedereen die zijn shop wil op ons platform opent een winkel in deze digitale winkelstraat en kan deze winkel heel eenvoudig zelf beheren. Elke shop is een onderdeel in een groot geheel, waardoor een divers publiek ook langs jouw winkel passeert. Ook aanbieders van diensten en art supplies kunnen hun producten en diensten aanbieden op deze winkelboulvard. Zo ontstaan er interessante samenwerkingen.